onsdag 22. april 2015

endelig?


Nå er vi endelig tilbake i huset vårt igjen, ikke lenger bare på «hytta».

Vi er langt fra ferdige, men større tumleplass og bevegelsesfrihet har vi i hvert fall. 

Det er snart konfirmasjonstid, for vår del allerede 2. mai. Da har verdens flotteste (selvfølgelig ;-) ) ungdom humanistisk konfirmasjon. Bunaden er endelig klar; den og selskapet blir gaven fra oss. Det hadde ikke blitt bunad heller hadde det ikke vært for et spleiselag med tre sett besteforeldre.  

Den flotte nordmørsbunaden kledde henne virkelig.
 For oss er det vanskelig å forstå at man føler man må låne for å skape en fin dag for konfirmanten, men skjønner veldig godt behovet for å gjøre det unikt.  Uansett er dagen der for å feire konfirmanten, sette fokus på ham / henne og dermed tenker jeg at det enkle (og rimelige) kan være like stilfullt og elegant som noen overpriset og fancy. Vi har bestilt mat gjennom et cateringbyrå  (slik at jeg skulle slippe og stå å lage maten til alle 32 stk) mens noen i familien har vært så rause at de baker kaker til selskapet.

Tida går fort mot sommeren og forhåpentligvis en avklaring mot min helsesituasjon. Jeg svømmer to ganger i uka nå, det gjør godt og er befriende. Det nærmer seg max dato, dvs snart må jeg gå over på AAP noe jeg ikke akkurat ser frem til. .....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar