lørdag 29. november 2014

Kickstart advent 2014



Jula er min favoritt høytid, den er "hellig" for meg! Jeg er ikke hva man kaller religiøs, men mer en fusion-nysgjerrighet på tanker og læresetninger, en mix. MEN nå var det jula jeg ville snakke om og ikke religiøse pregeranser. 
For meg betyr jula familie, tradisjoner, glede, barna og fokus på å dele. Da tenker jeg ikke materielt, men av goder som bidrar til å bedre medmenneskers hverdag. 
Jeg har alltid hatt som "regel" at julebrus, julepynt og julemusikk skal vi vente med til adventshelgen (vi hadde en liten tyvstart på julebrus forrige helg; *blush*). 
Så i dag kom mine foreldre til lunsj, barna hadde planleggingsdag på skolen så de var hjemme også 😊 
Jeg og barna satte på julemusikk, fant frem "juleduker" og arrangerte to lysfat og lagde mat. For meg består jula av en "god del" mat. METT og GLAD - avslutta kvelden med strikking og "Senkveld". Nå er det imidlertid natta... 

Legger ved noen bilder av lysfat 
Jeg er vel en maksimalist.... 😉

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar