mandag 1. desember 2014

Advent og gavekalender

I år blir det gavekalender på jentene. Det har variert hvert år hvilken kalender de har fått, men de årene jeg starter tidlig å forberede, så går det greit å lage gavekalender. En ting har likevel vært fast hvert år; på julaften får de alltid en DVD på morgenen. Korte ned ventetida litt.....
Det er flere ting jeg legger vekt på når jeg lager en kalender: 1: jeg nekter å kjøpe "ræl" som er glemt etter en uke og blir liggende i en skuff, 2: jeg kjøper ting jeg likevel har kommet til å kjøpt i løpet av høst / desember -altså ting de trenger, 3: det skal være rimelige ting / ting fra salg og 4: godteri får de på lørdager. Jeg poengterer dette med prisen fordi jeg tidligere har fått pepper for enkelte ting jeg har valgt å ha i kalenderen.
Eksempel: jeg var på Toys R'Us et år for å se etter "godbiter" og fant raskt "salgsseksjonen". Dette var vel i september det året. Jeg fant et Hannah Montana sengesett, til halvpris av rødpris som i utgangspunktet også var redusert med 70 %. Jeg betalte vel 35 kr. Ypperlig pris for en kalenderting...
Kanskje litt voldsomt, men jeg hadde bare et barn da og var fornøyd med kuppet! :-)
 

Her ser dere at jeg har kost meg mens jeg lagde kalenderen. Har holdt det hemmelig for jentene om de får gave- eller sjokoladekalender i år. Så når de hadde sovnet og Gubben hadde lagt seg, så fant jeg frem tingene. Spilte julemusikk på DAB-radioen (fant en kanal p7: julemusikk), nøyt et halvt glass vin og stille i huset og alenetid. Julestemning og kos med en viss dose takknemlighet for alt rundt meg jeg kan være takknemlig for.....

Ha en fin adventstid da dere, og sett pris på det du har. Ikke alltid hig etter noe annet.... Vær her og nå :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar