torsdag 16. oktober 2014

Hva har du gjort i dag?Løft hverandre opp og frem


HVA HAR DU GJORT I DAG?

Hva har du gjort for å glede din neste? Hva har du gjort for å bidra til at verden blir et bedre sted, i det minste for en person? Hva har du gjort for å være konfliktløsende og ikke –skapende?

Har du gitt ærlige kompliment i dag? Har du vært en støtte i dag? Har du løftet din kollega i dag? «Sammen er vi sterke»? «VI er et team»? Lenken er ikke sterkere enn det svakeste leddet? Har du sagt noe positivt til venninne, partner, kollega, nabo, medkunde på butikken?

Vi har alle et ansvar, ansvar for å være medmennesker, ansvar for å vise respekt og det å gå foran som gode rollemodeller. For hvilket samfunn vil vi ha?

Store ord, sier du? Ja…. Jeg er ikke slik, jeg beskriver det jeg ser som en ideell verden.

Begynte å hale frem disse tankene i bevisstheten etter en dag på jobb. Fra to forskjellige fantastiske kollegaer fikk jeg komplimenter og jeg gikk derfra med et smil, både inni og utenpå, og det gjorde så mye…..

Så kom selvkritikeren frem: jeg er ikke like flink til å gjøre det samme og hvorfor ikke? Når jeg kjente hvor godt det gjorde?

Men jeg sier også at man må fremme seg selv og sin selvfølelse, man skal ikke tåle bullshit og nedtrykking. Selvrespekt og integritet, det å stå for det og den man er, er like viktig. Dette kan man gjøre uten å trykke ned andre. Før man kan være glad i andre, må man være glad i seg selv….

 

Vær mot andre slik du vil at de skal være mot deg J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar