torsdag 16. oktober 2014

MITT PARIS

WHAT TO DO IN PARIS?

 
 
Mine anbefalinger om hva man bør se når man er i Paris
 
Typisk Paris-bakgård
 
 
 Eiffeltårnet med familien :-)
 
  

Sapori d'Italia

        Delikatesse / 4 bords restaurant
 
 

Le Petit Prince




 
Triumfbuen og Champs Elysees julepyntet
 
Aubervilliers
 


Bilde er hjelperedigert av Øyvind Vigdal
 


 Katakombene er absolutt verdt et besøk
 

Litt hulter til bulter bildene her nå, men disse stedene har satt størst inntrykk. Det er to steder jeg også anbefaler, hvor jeg også har vært, men som jeg dessverre ikke har bilde av: SacreCoeur og kirkegården der Simone de Beauvoir er gravlagt. Gå og se, OPPLEV! Det kommer fler innlegg senere om Paris, men nå er det natta her .


Men nå kommer noen bilder av steder jeg anbefaler å se. Disse bildene er ikke mine egne, men jeg fant de på nettet.

Vær forberedt på en klatretur opp til Sacre Coeur:-)

Utsikt fra toppen

Er du gammel Doors-fan, bør du se denne....

Opplevelsene på Mølla er dyre, men verdt det! Nyt et glass champagne til showet :-)

 
En gammel feminist som meg måtte besøke graven til Simone de Beauvoir. Selv ikke i døden klarte hun å være uten sin kjære.
Liv og lære harmonerte ikke helt for Simone....


 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar